דלג לתוכן
‎ חגיגת עצמאות בפרינטוס - הדבקה על קאפה ללא תוספת תשלום ! ובנוסף לזמן מוגבל 20% הנחה על כל האתר בהכנסת קופון
‎ חגיגת עצמאות בפרינטוס - הדבקה על קאפה ללא תוספת תשלום ! ובנוסף לזמן מוגבל 20% הנחה על כל האתר בהכנסת קופון
קאפה או קאנבס ? כיצד לבחור

קאפה או קאנבס ? כיצד לבחור

 

בפוסט הבא נשווה בקצרה בין שני אפשרויות ההדפסה הנפוצות

הקאפה :  הקאפה היא משטח עשוי חומר פלסטי מוקצף וקשיח בעל עובי משתנה, הנמדד במילמטרים, לרוב 5ממ או 10ממ. הקאפה יוצרה לראשונה בשנות ה 50׳ במיזורי ארה״ב ושימשה מאז רבות בעולם האדריכלות לצורך בניית מודלים, באומנות, בצילום, ליצירת רקע ולכיוון תאורה. בעולם הדפוס הקאפה משמשת כבסיס קשיח אליו מוצמדת התמונה המודפסת בהדבקה, באופן שאינו משאיר גלים או בועות אויר בדומה לשיטות הדבקה על משטחים קשיחים אחרים כמו קרטון. את הקאפה ניתן להעמיד באופן ישיר בדומה לאופן הצבה בדוכני תצוגה או במשרד.  אפשר לתלות על הקיר בתור תמונה, באופן שמקנה נפח ויציבות. לקאפה ניתן להוסיף מסגרת כדי לקבל מראה מוגמר של תמונה. 

התמונה עצמה מודפסת תחילה על נייר נטול עץ, ולכן חשופה לנזקי מים, אור, וחמצון. על מנת לשמרה התמונה עוברת תהליך ציפוי בלמנציה, תהליך בו ציפוי פלסטי שצבעו שקוף או מט מוצמד לתמונה בחום, במכשור אוטומטי ומותאם. הציפוי דוחה מים ושומר על התמונה לאורך זמן. מטרתו  להגן על התמונה בדומה לכיסוי הזכוכית או PVC שבתמונה ממוסגרת.  התוצר הסופי בעל מראה טבעי ואידאלי הן לבית והן למשרד.

הקאנבס :  הקאנבס היינו חומר טבעי, מקור השם ככל הנראה במילה הלטינית cannapaceus - קנבוס (תת זן של הקאנביס המוכר).  הקאנבס משמש לציור עוד מהמאה ה 13 בזכות יכולתו לקלוט סוגי צבע רבים, כגון צבעי שמן ומים, ולשמור על עמידות לאורך שנים, בנוסף משמש בתעשיית האופנה, לייצור בגדים תיקים וכד׳. בתעשיית הדפוס משמש הקאנבס לצורך הקניית מראה וגימור אומנתיים לצילום או לציור המודפס. לאחר ההדפסה הקאנבס עובר מתיחה על מסגרת עץ, בתהליך ידני, לצורך השלמת המראה המוגמר.  

לסיכום : הדפסה על קאפה אידאלית לתלייה בכל קיר בבית, וגם לצרכי שיווק ומכירה.  המראה הסופי טבעי, יחד עם ציפוי פלסטי שקוף, דוחה מים מבטיחים עמידות רבה לאורך זמן.  בהשוואה לה, ההדפסה על קאנבס מקנה לצילום או לתמונה המודפסת מראה אומנותי. הגוונים דומים לציור, והתוצר הסופי מושלם לתלייה על קיר בכל מקום - במשרד, בסלון או בחדר הילדים. 

 

קאפה או קאנבס - טבלת השוואה

Printus.co.il 

מאמר קודם כיצד לכייל את צבעי המסך בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר
מאמר הבא המדפסת שלנו